packagingart

مسابقه بسته‌بندی Alufoil Trophy 2017

Alufoil Trophy2017 قدرت ارتقا محصولات فعلی را نشان داد و اینکه چگونه خلاقیت منجر به ایجاد راهی برای تاثیرگذاری بیشتر هم در بخش سنتی و هم بازارهای جدید می‌شود. شرکت‌کنندگان قدرتمند در مسابقه امسال، رویدادی که در بخش خودش پیشرو است، یک بار دیگر نشان دادند که توان برنامه‌های ارتقا و تفکر خلاقانه در صنعت فویل آلومینیومی تا چه حد زیاد است. 9 برنده از 5 بخش به علاوه برنده ویژه‌ای که در بخش خلاقیت در کاربری انتخاب شد، در مجموع برندگان این دوره را شامل شدند.

صنعت فویل آلومینیومی, مسابقه بسته‌بندی, بطری‌های شیشه‌ای, فویل آلومینیومی, بسته‌بندی

Schmitz مدیر مسابقه چنین می‌گوید: «ما از دیدن بسته‌هایی که پیشرفت‌های حقیقی فنی برای خلق جلوه‌های بهتری از پایداری، کیفیت بهبودیافته و راحتی بیشتر داشتند شگفت‌زده شدیم. به خصوص یک یا دو برنده فرصتی عالی برای بخش فویل آلومینیومی برای ورود به بازارهای جدید ایجاد کردند و خریداران را قادر ساختند تا محصولاتشان را در مکان هایی که تا پیش از این غیرقابل دسترس بودن بگذارند.»

برندگان این مسابقه که هر سال توسط EAFA برنامه‌ریزی می‌شود، در نمایشگاه اینترپک 2017 به معرض نمایش گذاشته شدند. مسابقه برای کالاهایی از جنس فویل آلومینیومی یا آنهایی که از این نوع ماده اولیه در لمینیت‌ها، ساختار یا سیستم بسته‌بندی‌شان استفاده می‌کنند برگزار شد.

 

برندگان

راحتی مصرف‌کننده:

OLIO Premium از Closurelogic

درب ترکیبی آلومینیومی برای روغن ممتاز در بطری‌های شیشه‌ای که توسط Closurelogic تولید شد. این درب که دارای نازل HDPE انحصاری است به خاطر بهبود و ارتقا تجربه مصرف‌کننده مورد تقدیر داوران قرار گرفت.

سیستم متصل No-Touch، باز کردن و حمل بهداشتی را همزمان با خروج صحیح محصول ترکیب کرده است. سیستم drop-cut به معنای این است که هم بطری و هم لیبل پاکیزه می‌مانند چراکه مایع اضافی جمع‌آوری و دوباره به بطری بازگردانده می‌شود. درب ترکیبی HDPE همچنین دارای ابزاری است که تا از پر کردن مجدد آن جلوگیری شود. آلومینیوم کمک می‌کند تا فولد «شاهد دستکاری» نیز بر روی آن نصب شود.

 

CONSTANTIA Unshredded Wrap از Constantia Flexibles:

لفاف جدید از جنس فویل آلومینیوم با نام Unshredded Wrap تولید Constantia Flexibles به ناامیدی و عصبانیت عاشقان شکلات که همواره در باز کردن لایه محافظتی شکلات مجبور به استفاده از دندان‌های خود می‌شدند، پایان داد. روکش الاستیک بر روی فویل باعث یک تکه شدن لفاف و خروج راحت شکلات می‌شود. داوران آن را امتحان کردند و جواب داد!

برای دستیابی به این موضوع، Constantia Flexibles از لاک الاستیک ویژه‌ای استفاده کرد که بر روی فویل (بیرون یا داخل) اضافه شد. این محصول باز کردن لفاف شکلات‌های گرد، تخم‌مرغی یا محصولات فصلی حتی بارهای شکلاتی را آسان می‌کند. کشش نوار باعث می‌شود تا کل لفاف به شکل یک تکه جدا شود. این ساختار در مقابل سوراخ‌شدگی نیز مقاوم  است.

 

بازاریابی و طراحی

Bone Shaped Containor از Constantia Flexibles & Saturn Petcare

بسته Bone Shaped Container برای غذای مرطوب سگ طراحی شد که ظاهری عالی در قفسه و پیامی قوی داشت که نظر داوران Trophy را به خود جلب کرد. کل بسته آلومینیوم فویلی در Constantia برای تولیدکننده آلمانی غذای سگ تهیه شد. چاپ عکس استخوان نمایانگر این است که استخوان، غذایی لذیذ برای هر سگی است.

 

محافظت از محصول

Cakees از Constania Flexibles

شرکت آلمانی Bäckerei Stiebling نیاز به بسته‌بندی پایداری برای محافظت از محصولات کیکی خود با نام Cakees داشت. Constantia Flexibles سیستم ظرف آلومینیومی سیل‌شده‌ای را پیشنهاد داد که طول عمری نزدیک به یکسال را به خاطر نفوذناپذیری عالی‌اش به محصول می‌داد. داوران به این نتیجه رسیدند که این راهکاری عالی برای بسته‌بندی است.

استفاده از این سیستم بسته‌بندی به معنای حذف چرخه سرد و عدم به‌کارگیری فریزر در فروشگاه‌ها یا یخ‌زدا نزد مصرف‌کننده بود. کیک بلافاصله قابل مصرف است و بدون هیچ‌گونه مواد نگهدارنده، کاملا در دمای اتاق قابل نگهداری است. این محصول ترکیبی عالی از دستور پخت سنتی، فناوری غذای مدرن و بسته‌بندی با عملکرد بالاست.

 

استفاده بهینه از منابع

Happy Day از Contital

ظرف با دیواره‌های نیمه‌صاف با نام تجاری Happy Day که توسط Contital تولیدشده، گرد، سخت، قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت است. در تولید آن از فرآیند قالب‌گیری سرد به جای تکنیک سنتی تراشکاری استفاده شده است. این کار صرفه‌جویی در به‌کارگیری منابع از چندین جهت را باعث می‌شود.

با استفاده از فرآیند تولید انحصاری و جدید، ظرف‌ها دارای کناره‌ها و پایه صاف هستند که آن را غیرچسبنده می‌کند. این موضوع تولیدکننده را قادر می‌سازد تا از ضخامت کمتر بدون کاهش در سختی و نفوذناپذیری ظرف استفاده کند. این کار کاهش محسوسی در انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز دارد.

با روانکاری آلومینیوم پیش از فرم‌دهی به وسیله روغن‌های قابل خوردن، دیگر نیازی به روانکاری‌های سنتی یا شستشوی پیش از دور انداختن یا دفن نیست که این کاهش مصرف آب را نیز در پی دارد.

 

Straigh’n’Easy از Huhtamaki

Huhtamaki باید سوسیس‌های معروف هلندی تولید شرکت Unilever با نام‌های Unox و Zwan را بسته‌بندی مجدد می‌کرد آن هم با استفاده از پاکت اکولوژیکی که درب آن مستقیم بازمی‌شود. این بسته باید جایگزین قوطی متداول فلزی سخت می‌شد. ایده با نام Straigh’n’Easy کاهش بسیاری در منابع هم در بسته‌بندی و هم لجستیک می‌داد.

فیلم چندلایه، ترکیبی بود از محافظ آلومینیومی و فیلم انحصاری Huhtamaki Terolen. تولید بر روی همان ماشین‌های سنتی تولید پاکت انجام گرفت و تضمین کرد که دهانه بسته‌بندی می‌تواند به راحتی، آسانی و در یک خط صاف پاره شود.

 

نوآوری‌های فنی

Frangible Formpack Blister از Amcor Flexibles and Rohrer

Frangible Formpack Blister بسته بلیستری آلومینیومی است با چندین حفره که توسط Amcor تولید شده است. این بسته داروهای خشک حساس به رطوبت یا واکسن‌هایی که باید درون مایع تحویل داده شوند را درون یک بسته با ایمنی بالا در خود جای می‌دهد.

بلیستر توسط ماشین‌‌های Rohrer-Leading Solutions تولید می‌شود. یک حفره به وسیله پودر خشک دارای محتویات فعال (بسیار حساس به رطوبت) پر می‌شود و دیگری با مایع. به خاطر سیل شکننده قابل پاره کردن که کانال‌ها را باز می‌کند، هر دو محتویات با فشار دادن بر روی حفره‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

جایزه ویژه

Capsule for beer flavour dispenser از Constantia Flexibles & ABlnBev:

Capsule سیستم هوشمندانه تولید کپسول‌های آلومینیومی است که محتوی عصاره طعم‌دهنده مایع است که برای طعم دادن به آبجو در هنگام توزیع کاربرد دارد. سیستم که باعث می‌شود بتوان طعم‌های مختلف نوشیدنی را از یک شبکه عرضه کرد به وسیله ABlnBev و Constantia تولید شده است.

کپسول‌های کاملا قابل بازیافت، دارای طعم‌های مختلفی هستند. همچنین نفوذناپذیری بالایی برای جلوگیری از تغییر طعم‌های حساسی که درون کنسانتره‌ها در جریان هستند دارند. بیشترین توجه را عملکرد عالی درب‌های آلومینیومی در سیستم توزیع جدید به خود جلب کرد.

 

خروج از نسخه موبایل