packagingart

مسابقه بسته‌بندی جعبه های مقوایی Pro Carton 2017

«استانداردهای شرکت‌کنندگان در این دوره در بالاترین حدممکن بود. درجه اصل بودن و ویژگی‌های فنی نیز بی‌نظیر بود و نمونه‌ها از 15 کشور در این دوره حضور داشتند. این رقابت از این پس نام جدیدی را هم به خود خواهد دید: The European Carton Excellence Awards.  برای نخستین بار در تاریخ این رقابت‌ها، از عموم مردم درخواست کردیم تا در انتخاب بهترین جعبه مشارکت داشته باشند. همه 37 فینالیست در لیست قرار گرفتند و همه توانستند به آنها رای بدهند. برنده جایزه Public Award را دریافت خواهد کرد. بخش‌های جدیدی نیز به این رقابت اضافه شد ازجمله: The Save the Planet Award برای محیط‌زیست دوست‌ترین جعبه و The Innovation Award برای خلاقیت فنی.»

مدیر پروکارتن Roland Rex و مدیر Andna Blaschke/ ECMA

 

مسابقه بسته‌بندی, جعبه های مقوایی, پروکارتن, طراح ساختار, هزینه‌های لجستیک, بسته‌بندی قابل بازیافتی, پاکت درون جعبه, آسان بازشو, بسته‌های بدون پلاستیک, طرح بسته‌بندی,

هیات داوران

Siebert Head/ Satkar Gidda (رییس هیات داوران):

دانش‌آموخته تجارت و بازاریابی، مدیر فروش و بازاریابی Siebert Head، قدیمی‌ترین شرکت طراحی بسته‌بندی در انگلستان.

– Carrefour Belgium/ Lotte Krekels:

15 سال سابقه در بسته‌بندی، مدیر بخش بسته‌بندی کرفور بلژیک

Dr.Janet Shipton/ Packknack:

مدیر پروژه در شبکه مشاورین جوان Packknack، مدیر ارتقا و طراحی در Chesapeake

SL Design / Susanne Lippitsch

دانش‌آموخته طراحی صنعتی در وین، فارغ‌التحصیل کلاس‌های بسته‌بندی از Escola بارسلون. طراح مستقل بسته‌بندی، برنده مسابقات بسیار بسته‌بندی.

 – Unilever / Wilfried Duirenvoorden:

دانش‌آموخته تجارت و اقتصاد، مدیر بخش بسته‌بندی لوازم بهداشت شخصی در Unilever.

– Peter Klein/ مشاور هیات داوران:

مهندس مکانیک، 45 سال سابقه در مشاوره، مدیر سابق Zedek Deventer

 

—————————————————————————————-

 

جعبه سال

نام تجاری شرکت‌کننده: Geometrie Gividat

داوطلب: Lucaprint

تولیدکننده جعبه: Lucaprint

مالک نام تجاری: Domenis 1898 SRL

طراح ساختار: Ufficio Tecnico Lucaprint

طراح گرافیک: Giulia Toscanelli

تولیدکننده مقوا: Billerudkorsnas

نظر هیات داوران

شکی در این نیست که این جعبه در هنگام بسته بودن بسیار جذاب است اما شگفتی در هنگامی است که جعبه باز می‌شود. هندسه جعبه و نحوه ارایه بطری درونش بسیار جذاب است. البته شکل و برش بطری نیز به این موضوع کمک می‌کند اما ارایه کلی نشان می‌دهد که تمام اجزا به خوبی با هم هماهنگ هستند. قرار دادن چنین بسته‌ای در معرض دید مشتریان، به خوبی توجه آن‌ها را جلب خواهد کرد.

سادگی در عین پیچیدگی

بسته‌ای که به خاطر سادگی و تواضعش، متمایز است. جذابیت و کنجکاوی، حس‌هایی هستند که پس از دیدن برش عرضی و هندسه قرینه آن، به انسان دست می‌دهد. محصول کاملا درون بسته ایمن شده است و تاثیری عمیق از حس تعادل به انسان می‌دهد. طراحی جذاب و دلفریب، همراه با ساختار رنگی قدرتمند و غیرمتداول، همزمان نمایانگر کیفیت بالای محصول نیز هست. تجربه باز کردن و بستن، هم برای خریدار و هم دریافت‌کننده هدیه، فراموش نشدنی است.

 

برنده/ نجات زمین

نام تجاری شرکت‌کننده: HAL Allergy Venomenhal

داوطلب: Intergrafipak

تولیدکننده جعبه: Intergrafipak

مالک نام تجاری: HAL Allergy Group

طراح ساختار: Intergrafipak

طراح گرافیک: Intergrafipak

تولیدکننده مقوا: Iggesund

نظر هیات داوران:

کاهش قابل توجه در بسته‌بندی چیزی است که این بسته را در این بخش برنده کرد. طرح جدید که شبیه طرح‌های دست‌ساز است به خوبی از ویال‌ها محافظت می‌کند. از بسته‌بندی اضافی نیز صرفه‌نظر شده است.

کمتر (بسیار) بیشتر است

نگرش‌های هوشمندانه در بخش سلامت بسیار خواهان دارد و مزیت‌های بسیاری هم برای مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان دارد. این طرح جدید بخش مقسم‌های درونی که برای جعبه موجود بیرونی تولید شد، می‌تواند به وسیله خط‌های بسته‌بندی نیمه خودکار چسب‌زده و سرهم شود. این موضوع نیاز به سرهم کردن دستی در طرح‌های قدیمی، همچنین بسته ویژه حمل‌ونقلی را از بین برد. رنگ‌های چاپ‌شده بر روی تویی نگه‌دارنده، برای کمک به پرکنی جعبه و تطابق آن با رنگ ویال‌ها در نظر گرفته شده‌اند. این طراحی هزینه‌های بسته‌بندی و مصرف مواداولیه را کاهش داده است. همچنین جای کمتری را به نسبت طرح‌های قدیمی می‌گیرد که این موضوع هم در هزینه‌ها کاهش می‌دهد.

 

فینالیست‌ها

نام تجاری شرکت‌کننده: Fox’s Tin Replacement Project

داوطلب: Graphic Packaging International

مقوا جایگزین فلز

بسته‌ مقوایی جایگزینی پایدار برای برندی است که در قوطی عرضه می‌شد. جعبه به صورت تخت تحویل داده می‌شود که نیاز به پالت‌بندی را از بین می‌برد، همچنین کاهش هزینه‌های لجستیک که درنهایت انتشار گازهای گلخانه‌ای را در پی دارد. طراحی عالی جعبه که دارای دربی دوتایی است فضایی چاپی را درهنگام باز کردن جعبه به وجود می‌آورد. ارزش‌افزوده دیگر این بسته، آسانی در باز کردن و درب دوتکه آن است که فضایی عالی برای تبلیغات را به وجود می‌آورد.

نام تجاری شرکت‌کننده: Schnitzel Joker

داوطلب:

A&R Carton Kriftel/ Sebastian Eckert

لذت تازگی

جعبه یک تکه از پیش سرهم شده دو محفظه‌ای برای سرویس غذا، جایی که محتویات به دو بخش تقسیم می‌شود تا سس باعث خیس شدن چیپس‌ها نشود. محفظه سس‌ کاری هیچ سوراخی ندارد به همین خاطر می‌تواند آن را درون خود نگه دارد جایی که محفظه چیپس‌ها چندین سوراخ دارد تا ترد نگه داشته شوند و بخار نیز خارج شود. با  بسته‌شدن، کاملا برای حمل ایمن می‌شود. بسته‌بندی می‌تواند برای یک خط سرعت بالا سرهم شود که تا به حال در این بخش سابقه نداشته است.

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Lipton Earl Grey 100g Carton

داوطلب: Duran Dogan Printing and Packaging

پرشکوه و پایدار

جعبه طراحی شد تا نسخه جایگزین جعبه فلزی باشد. هدف اصلی، حفظ ظاهر در هنگام تغییر به بسته‌ای پایدارتر بود. جلوه فلزی جای خود را به استفاده از سطح متالایز داد که ترکیبی از ورنی مات و براق بود. نتیجه این‌که، بسته‌بندی جدید در قفسه، بسیار جذاب‌تر شد. همچنین پایداری و کاربردی بودن آن نیز نسبت به گذشته بیشتر شد.

 

برنده/ خلاقیت

نام تجاری شرکت‌کننده: Cupholder

داوطلب: Siemer Verpackung

تولیدکننده جعبه: Siemer Verpackung

مالک نام تجاری: HDI

طراح ساختار: Siemer Verpackung

طراح گرافیک: Marion Münck

تولیدکننده مقوا: WestRock

نظر هیات داوران

راهکاری ساده برای شکلی متداول که دارای ارزش تبلیغاتی و تجاری نیز هست. مطمئن هستم که ما همگی در کنسرت‌ها یا رویدادهای ورزشی، همیشه در پی جایی بوده‌ایم که لیوان خود را بگذاریم اما هیچ مکانی را نیافته‌ایم. خب، این راهکاری عالی است. نگهدارنده لیوان نوشیدنی از جنس مقوا که می‌تواند به صندلی جلویی یا حتی به فنس یا نرده وصل شود، در حقیقت به هر کجا. همچنین شما فضایی دارید که می‌توانید از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنید.

نوش جان!

نگهدارنده لیوان برای استادیوم یا کنسرت. نگهدارنده به سادگی به نرده نصب می‌شود و لیوان با محتویاتش درون آن قرار می‌گیرد و دست شما برای دست زدن آزاد می‌شود. نوشیدنی از ریختن یا آلودن شدن محافظت می‌شود چراکه دیگر روی زمین قرار نمی‌گیرد. نگهدارنده توسط تیم فوتبال Hannover 96 مورد استفاده قرار گرفت و واکنش‌های عالی داشت. این ساختار می‌تواند جمع و در دفعات بعدی دوباره استفاده شود. همچنین از فضای تبلیغاتی می‌توان برای تبلیغ یک شرکت و یا حتی درج رویداد خاصی که در آن توزیع شده است استفاده کرد.

 

 

فینالیست‌ها

نام تجاری شرکت‌کننده: Message on a bottle

داوطلب: Mayr-Melnhof Packaging International

 عاشق زندگی باش

ایده بازاریابی دلپذیر که شعار تبلیغاتی جدید Pago یعنی «عاشق زندگی باش» را پررنگ جلوه می‌دهد. این اسلیو مقرون به صرفه که تولید آن نیز آسان است، ابزاری کامل برای بازاریابی در قفسه است و با افزایش آگاهی خریدار نسبت به برند Pago، به خوبی گروه‌های هدف را مخاطب قرار می‌دهد. قلب مقوایی به کار گرفته شده تا تصویری لذت‌بخش از سفر به دور دنیا را نمایش دهد. قلب می‌تواند به‌عنوان برچسب هدیه نیز استفاده شود.

 نام تجاری شرکت‌کننده: Nalle Oat Flakes

داوطلب: AR Packaging Group/Sebastian Eckert

خوب برای همه

طراحی بسته به مصرف‌کننده حق آزادی انتخاب می‌دهد با دو روش باز کردن از بالا. روش کلاسیک، فشار بر روی زبانه است. روش جدید فشار، کشش و سپس ریختن محصول است که دستورالعمل آن بر روی جعبه نوشته شده است. این مکانیزم جدید باز کردن، آن را برای تمام سن‌ها آسان کرده است. راهکاری هوشمندانه بدون استفاده از مواد اولیه اضافه یا نیاز به تغییر در خطوط پرکنی. راهکاری رضایت‌بخش برای تمام گروه‌ها، صاحبان برند، مصرف‌کننده و تولیدکننده مقوا.

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Scanwish Adventskalender

داوطلب: Pfaffle Verpackungswerk

خوش‌آمدگویی با ویدیو

ScanWish فرصت سفارشی‌سازی منحصربه‌فردی را پس از خرید در اختیار خریدار قرار می‌دهد. این کار با استفاده از QR-code که بر روی بسته اضافه شده امکان‌پذیر می‌شود که امکان دیدن تصاویر یا پخش ویدیو به صورت آنلاین را فراهم می‌سازد. این نوع از سفارشی‌سازی، ارزان‌قیمت برای تولید هستند و می‌توان از خطوط متداول بسته‌بندی برای تولیدشان استفاده کرد نیاز به هیچ تغییری در محصول نیست به جز افزودن QR-Code که اجازه می‌دهد تا چاپ‌های با تیراژ بالا را انجام داد.

 

 

برنده/ زیبایی و آرایشی

نام تجاری شرکت‌کننده: Beauty Box

داوطلب: rlc/packaging

تولیدکننده مقوا: rlc/packaging

مالک نام تجاری: FEMIA Cosmetic

طراح ساختار: rlc/packaging

طراح گرافیک: FEMIA Cosmetic

تولیدکننده مقوا: Iggesund

نظر هیات داوران

زیبا، ساده و ایمن. این جعبه جذاب تمام چیزهای لازم را دارد و آمپول‌های شیشه‌ای را هم محافظت و هم به خوبی نمایش می‌دهد. ویال‌های حاوی مایعات در کف و سقف جعبه قرار می‌گیرند. آمپول‌ها به گونه‌ای درون جعبه قرار گرفته‌اند که هنگام بستن درب، سر و ته آمپول‌ها به خوبی بین کف و سر جاگیر می‌شوند. در هنگام باز کردن نیز، آمپول‌ها به خوبی نماش داده می‌شوند. ورنی با حس لمسی لطیف نیز جذابیت تازه‌ای به آن اضافه می‌کند.

دوباره جوان

این بسته درمان پنج روزه، در نقطه فروش بسیار جذاب است: پنجره درون بسته‌بندی اجازه تمرکزی بسیار خوب بر آمپول‌ها را می‌دهد. همین طور رنگ صورتی که به خوبی خودنمایی می‌کند. آمپول‌ها و محتویات بسیار غلیظشان، به عنوان درمانگری بسیار قوی برای پوست عمل می‌کنند. بسته به‌عنوان هدیه روز مادر در فروشگاه‌ها عرضه شد. نکات برجسته طراحی: آمپول‌ها به خوبی درون درب و پایه ایمن شده‌اند- محافظتی کامل در برابر شکستگی یا جابه‌جایی حتی بدون استفاده از فویل درون پنجره. باز شدن جعبه تاثیر wow را به گونه‌ای ایجاد می‌کند که غیرقابل فراموشی است. علاوه بر این، بسته‌بندی بی‌نهایت کارآمد است و پرداخت بسیار مناسبی دارد. ساختار مقوا کاملا قابل بازیافت است که این بسته را بسته‌بندی‌ای پایدار کرده است.

 

فینالیست‌ها

نام تجاری شرکت‌کننده: Do-It-Yourself-Kit

داوطلب: rlc/packaging

پیراسته و آرام

Coscoon استارت‌آپ زیبایی برلینی است با ایده‌ای ویژه در تولید محصول: خودتان محصول آرایشی طبیعی‌تان را تولید کنید، خالص، طبیعی و آراسته. تمام این ارزش‌های برند به وسیله نگرش‌های همادین بسته‌بندی پشتیبانی می‌شود. به‌کارگیری پلاستیک‌ها کاهش یافته در جاهایی که امکان جایگزینی با مقوا وجود داشت. چاپ اسلیو از داخل، امکان استفاده دوم را به‌عنوان یک تگ هدیه فراهم کرد. درمجموع این محصول هم پوست را اقنا می‌کند و هم روح را.

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Retro Revival

داوطلب: Omaks Packaging

زیبایی در ناب‌ترین شکل

راهکاری که نمونه‌ای برای میراث آرایشی است. محصولات آرایشی درون بسته 100 درصد طبیعی است که بسته‌بندی آن نمایانگر به‌کارگیری مقوای FSC است. چاپ بر روی مواد اولیه بدون روکش انجام می‌شودکه حسی طبیعی می‌دهد. این دسته از محصولات بر روی قفسه‌ها بسیار متفاوت به نظر و از رقابت سربلند بیرون می‌آیند. مقوا همچنین برای تویی‌ها استفاده شده که در مجموع بسته‌بندی قابل بازیافتی را پدید آورده‌اند. برجسته‌کاری، بر روی سبک سنتی این نوع بسته‌بندی‌ها تاکید می‌کند.

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Roval-Cvaldose

داوطلب: Mayr-Melnhof Packaging

ظرافت خیره‌کننده

ساختار و گرافیک که به خوبی ورنی UV و رنگ‌های کدبندی شده بر روی آن سوار شده‌اند و پنجره‌ای که به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا نمونه خانگی و فروشگاهی را انتخاب کند. طرح زیبای بسته باعث تحریک عاشقان قهوه می‌شود.

 

 

برنده / غذا و نوشیدنی

نام تجاری شرکت‌کننده: JDE Z1 packaging

داوطلب: STI Group

تولیدکننده جعبه: STI Group

مالک نام تجاری: JDE- Jacobs Douwe Egberts

طراح ساختار: STI Group

طراح گرافیک: Design Bridge Group

تولیدکننده مقوا: Mets. Board

 

نظر هیات داوران:

بسته بندی برای کپسول‌های قهوه L’Or به خوبی ساختار و گرافیک را با هم ترکیب کرده است تا بسته ای هدیه‌ای را با تکنیک‌هایی همچون ورنی UV  و کدبندی مناسب رنگی عرضه شود و پنجره‌ای که به خریدار برای انتخاب محصول در منزل و فروشگاه، کمک می‌کند.

 

وعده زیبایی

طراحی اغواکننده برای ایجاد زیبایی تاثیرگذار: پوشیده شده در مشکی باوقار همراه با برجسته‌کاری، لوگوی زراندود و لیوان‌های جذاب همگی در راستای انتقال پیام برند L’or به بسته‌بندی آن کمک کردند: لذت حقیقی، سریع و بدون پیچیدگی قهوه به خاطر کیفیت عالی. مدیریت هوشمندانه و بسیار فشرده لیوان‌ها، دسترسی آسان را ممکن کرده است. نوارهای رنگی به خوبی به خریدار کمک می‌کند که طعم مورد علاقه خود را پیدا کند. فناوری ویژه چسب‌زنی کمک کرده تا پنجره دقیقا در لبه بسته‌بندی قرار گیرد و علاوه بر زیبایی ظاهری، پلاستیک کمتری نیز مورد استفاده قرار گیرد. این بسته می‌تواند در خطوطی با سرعت 9هزار جعبه در ساعت تولید شود.

 

فینالیست‌ها

نام تجاری شرکت‌کننده: Beta Teas of The World Collection

داوطلب: Printpack

هماهنگی آروماتیک

چهارده نوع مختلف چای بسته‌بندی شده در جعبه مقوایی زیبا که طراحی هر کدام نشانگر تفاوت‌های ویژه آن‌هاست. هماهنگی کاملی به وسیله گرافیک‌ها، چاپ جذاب، ورنی مخصوص و سطح لمسی متفاوت آن ایجاد شده است، چیزی که برند را جذاب‌تر نیز می‌کند، شخصیت متمایز «خانواده بسته‌بندی» در قفسه فروشگاه است.

نام تجاری شرکت‌کننده: Dcmino’s chicken Box

داوطلب: A&R Carton Kriftel/ Sebastian Eckeft

کاربردی و ایمن

یکی از انواع جعبه‌هایی که سه نوع محصول مختلف را نگهداری می‌کنند. محفظه‌های درونی در حین سرپا کردن جعبه ایجاد می‌شوند. جداسازها دیگر دردسر نیستند، هماهنگی عالی برای حمل غذا و ایجاد سرعت در خدمات رستورانی. علاوه بر این، درب دارای ویژگی منحصربه‌فردی است و به سادگی بسته می‌شود تنها با فشردن درب از طرفین برای قفل درونی باله‌های کناری. درب، ضدسرقت نیز به‌شمار می‌رود.

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Carton N70 Mements

داوطلب: Mayr-Melnhof/Packaging International

روبان زرد

هنگامی که روبان زرد پیچیده شده به دور جعبه باز می‌شود، بسته‌بندی زنده می‌شود و جذابیت‌های درون خود را به نمایش می‌گذارد. طراحی هوشمندانه ساختار و کیفیت مقوا، توسط مالک نام برند انتخاب شد. نتیجه بسته‌بندی‌ای ویژه و چشم‌نواز از جنس مقوا، بدون چسب و تزیین شده با روبان است. این بسته‌بندی پایدار است و تولید آن نیز به آسانی شکل می‌گیرد.

 

 

برنده/ شیرینی‌جات

نام تجاری شرکت‌کننده: LIQ gift set

داوطلب: Van Genechten Packaging

تولیدکننده جعبه: VG Kvadra Pak JSC

مالک نام تجاری: LIQ

طراح ساختار: VG Kvadra Pak JSC

طراح گرافیک: N2

تولیدکننده مقوا: Billerudkorsnas

نظر هیات داوران

در جعبه اولیه 4 جعبه ثانویه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها حاوی محصول متفاوتی هستند اما این روشی است که جعبه‌های ثانویه به خوبی درون جعبه اولیه با یکدیگر چفت شده‌اند. ماده اولیه دولایه، حس نرمی و ورنی     UV  ،همگی جعبه مشکی را به گونه‌ای جذاب رمزآلود کرده‌اند.

تجربه‌ای استثنایی

طرح تیره جلوه‌ای عالی به بسته‌بندی داده است. شیرینی‌های LIQ در تعداد کوچک به صورت دستی تولید می‌شوند و تنها در خرد‌ه‌فروشی‌های خاص به فروش می‌رسند. طرح گرافیکی به خوبی نگرش غیرمعمول و رمزآلود همچنین افسانه‌ای این محصول را شبیه‌سازی می‌کند. نام طعم‌های مختلف آن عبارتند از: شب، غروب، ماه و طلوع. ست کلی شامل یک جعبه بزرگ هدیه برای عرضه چهار جعبه مکعب کوچک با طعم‌های مختلف می‌شود. جعبه دارای دیواره دوگانه و دربی است که با چسب متصل شده است. جعبه‌های کوچک دارای دولایه از مواداولیه برای باز شدن هستند تا جلوه‌ای فاخر و جذاب به آن بدهند و از پدیدار شدن بخش‌های سفید چاپ نشده جلوگیری کنند.

فینالیست‌ها

نام تجاری شرکت‌کننده: Argenta-Fohes Fest

داوطلب: A&R Cartonkriftel

جذاب برای بازی

Nestle که تحت تاثیر نگرش خلاقانه تیم طراحی ساختار GPI قرار گرفته بود، استراتژی خود را به گونه‌ای تغییر داد تا با ایده آن‌ها برای جعبه تخم‌مرغی شکلات After Eight مطابقت داشته باشد. طراحی کمک می‌کند تا مصرف‌کننده در نخستین نگاه بتواند رنگ سازمانی این شکلات و ساعت درون لوگوی آن را شناسایی کند که این خود در حکم ایجاد ارتباط نوستالژیک با محصول است. علاوه بر این، طراحان GPI، لایه تویی هوشمندانه‌ای طراحی کردند تا محصول را بدون احتیاج به وکیوم فرمینگ به خوبی در جای خود نگه دارد.

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Cote d’or Encore

داوطلب: Mayr –Melnhof Packaging

لذت‌های شادمانه

حسی سرشار از لذت بی‌پایان. فیل با فویل طلایی به گونه‌ای است که گویی با دست بر روی بسته چسبانده شده است. طرح و اجرای بسته‌بندی هم نشانگر محتویات و کیفیت بالای آن است. ظاهر شیک با فویل‌کوبی داغ روی آن بر جذابیت قفسه‌ای آن افزوده است. سرهم کردن جعبه نیز بسیار آسان است.

 

 

برنده/ دارویی و سلامتی

نام تجاری شرکت‌کننده: Ventofor-Combi Pack

داوطلب: Lithosan Basim Yayim

تولیدکننده جعبه: Lithosan Basim Yayim

مالک نام تجاری: Bilim ilac

طراح ساختار: Lithosan Basim Yayim

طراح گرافیک: Bilim ilac

تولیدکننده مقوا: Metsa Board

نظر هیات داوران

هدف این جعبه خاص و ظاهر زیبای آن، منفعت مصرف‌کننده بود. همانند تمام بسته‌بندی‌های ارایه شده در این بخش، مراقبت از مصرف‌کننده از طریق وضوح و شفافیت در ایجاد ارتباط، هدف اصلی بود. ساختار طرح به وضوح دو نوع دارو را از هم جدا می‌کند. جداسازهای پلاستیکی از این بسته‌بندی حذف شده‌اند.

همه چیز در جای خود

ارتقا این جعبه مقوایی سه هدف را در خود پنهان داشت: 1- جلوگیری از قاطی شدن دو نوع دارو 2- کاهش هزینه‌ها با حذف جداسازهای پلاستیکی و لیبل‌های اضافی 3- تسهیل عملکرد بسته‌بندی. بسته اصلی شامل دو نوع دارو در بسته‌های بلیستری بود که به وسیله جداسازهای پلاستیکی از هم سوا می‌شدند. حذف این جداسازها، کاهش عمده‌ای در هزینه‌ها ایجاد کرد. طرح جدید تضمین کرد که دو نوع محصول با وجود دسترسی آسان با یکدیگر قاطی نمی‌شوند.

 

فینالیست‌ها

نام تجاری شرکت‌کننده: Faller Elisa kit Box

داوطلب: August Faller

فشرده و ایمن

در یک طراحی فشرده، جعبه Faller Elisa توانست بیشترین امتیاز را هم برای نگهداری کیت‌های درون آن و هم ارایه مشخصات محصول به ارمغان آورد. محتویات مایع کیت با ایمنی کامل درون 2 تویی قرار گرفته‌اند که به خوبی از آن‌ها محافظت می‌کنند. تویی‌ها که یکی بر روی دیگری قرار می‌گیرند، همچنین به پایداری آن نیز افزوده‌اند. مزیت دیگر آن این است که تویی‌ها به صورت مدولار، متناسب با نیاز و تعداد بطری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: The Best You

داوطلب: Omaks Packaging

تولید پیچیده، استفاده آسان

تیم طراحی بر روی بسته‌بندی کپسول مولتی ویتامین کار کرد که قرار بود با خوردن آن فرد ظاهر جوان‌تری پیدا کند. طراح ساختار، طراح گرافیک و خریدار در کاری گروهی در پی یافتن بهترین بسته بودند. اگرچه ساخت جعبه پیچیده بود اما برای مشتری این جعبه زیبا، بسیار جذاب و کاربردی نشان داد. پروسه ارتقا 7 ماه زمان برد و نتیجه چیزی حتی بیشتر از نیازهای مشتری شد، بسته‌بندی به شکل پاکت نامه که پر کردن آن بسیار آسان بود.

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Vial Security

داوطلب: K+D

کاربردی و پایدار

ترکیب کاربرد، ایمنی و پایداری همراه با محافظت بالا ویژگی‌های برجسته این بسته بود که آن را کاربرپسند نیز کرده بود. بسته به سادگی توسط مصرف‌کننده باز می‌شود و اجازه خروج ویال را می‌دهد. بسته‌بندی چسب ماشین می‌خورد آن هم در یک دور کاری. استفاده از مواد قابل بازیافت، این بسته را بسیار پایدار کرده است.

 

برنده/ نوشیدنی

نام تجاری شرکت‌کننده: Eco-Fontaine Jolival

داوطلب: Van Genechten Packaging

تولیدکننده جعبه: VG Angouleme

مالک نام تجاری: Jolival

طراح ساختار: EB Concept

طراح گرافیک: Jotival

تولیدکننده مقوا: Billerudkorsnas

نظر هیات داوران

داوران از این‌که آب در بسته‌بندی «پاکت درون جعبه» ارایه شده است شگفت‌زده شدند. حمل یک محصول سنگین با این بسته‌بندی آسان شده و توزیع آب با لیوان همراه آن را نیز کاربردی کرده است. لیوانی که از کنار جعبه آویزان است. این بسته بسیار مناسب برای دفاتر کاری است. ترکیب رنگ‌ها و گرافیک‌های به کار رفته کمک کرده تا معرفی خوبی از محصول انجام شود. علاوه بر این این بسته را می‌توان بازیافت یا دوباره مورد استفاده قرار داد.

مخزن آب سرد

نگرش خلاقانه جدید برای حمل و توزیع آب و نوشیدنی‌های گازدار، آبمیوه و… شامل سیستم توزیع برای لیوان می‌شود که درون یک گیره متصل به جعبه قرار گرفته است، ترکیبی منحصربه‌فرد از لیوان‌ها و نوشیدنی‌ها که ریختن آسان را ممکن ساخته است. این ظرف پنج لیتری آب احتیاج به نگهداری، تمیز کردن و الکتریسیته برای کار کردن ندارد. پر کردن مجدد آن نیز آسان است و پاکت و لیوان درون به خوبی محافظت می‌شود. به خاطر تولید از جنس مقوا، 100درصد قابل بازیافت است.

 

برنده/ غیرغذایی

نام تجاری شرکت‌کننده: Yamasa Star Pack

 داوطلب: PAWI Verpackungen

تولیدکننده جعبه: PAWI Verpackungen

مالک نام تجاری: Oettinger Daridoff

طراح ساختار: Christian Holzer

طراح گرافیک: Scott Birtwistle

تولیدکننده مقوا: Stora Enso

نظر هیات داوران

بسیار هوشمندانه، جذاب و چشم‌نواز. جعبه مقوایی برای سیگار بدون نیاز به تیوب‌های فلزی. هر سیگار درون یک بسته قرار گرفته که به همدیگر چفت و توسط یک نوار کاغذی در کنار هم قرار می‌گیرند که درنهایت به شکل ستاره درمی‌آیند. همه ما باید به خاطر داشته باشیم که Davidoff برندی عالی است که مالکین آن به این نتیجه رسیده‌اند که ارزش برندشان می‌تواند در بسته مقوایی بسیار نمود خوبی داشته باشد. تمام این بسته در ساختار ویژه‌اش خلاصه می‌شود.

برندینگ عالی

برنده Yamasa دارای یک ستاره در لوگویش است که در طرح کلی بسته‌بندی به خوبی نمایش داده شده است. برای دستیابی به این موضوع، پنج جعبه به شکل الماس در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند. هنگامی که این پنج بسته بر روی هم سوار می‌شوند یک ستاره را شکل می‌دهند. این کار به وسیله یک باندرول با اتصال درونی انجام می‌شود. طرح گرافیکی از الگوی ستاره پیروی می‌کند. لوگو با چاپ افست و فویل‌کوبی داغ بر روی جعبه حک شده است. مزیت دیگر این است که یک سیگار تکی را می‌توان از بسته جدا کرد در حالی که به بهترین شکل محافظت می‌شود و می‌توان آن را به خانه برد.

 

 

فینالیست‌ها

نام تجاری شرکت‌کننده: InShape packaging for liquids

داوطلب: Model

کیفیت می‌فروشد

این نوع از بسته‌بندی به خاطر کیفیت بی‌نظیر پرداخت نهایی و دقت بسیار بالا در تولید، متمایز شده است. بسته‌بندی به نسبت کوچک که در 30 نوع مختلف تولید می‌شود، پرداختی عالی دارد که نشانگری است از محصول بسیار باکیفیت درونی. سینی کوچکی 10 بسته نوشیدنی را در خود نگه می‌دارد. تکنیک‌های مختلف پرداخت بر روی سطوح بسیار کوچک بسته‌بندی اجرا شده است. فویل‌کوبی داغ، ورنی ویژه برجسته و ورنی UV براق.

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Ursus Magnus H.01

داوطلب: Lucaprint

قدرت سبز

تاثیر عالی در نقطه فروش به خاطر شکل جذاب و گرافیک‌های آن است. جعبه‌ای که بسته را در خود نگه داشته است می‌تواند به عنوان یک نگهدارنده درب برای ایجاد حسی واقعی از ویترین مغازه عمل کند. هنگامی که بدین شکل درون مغازه‌ها قرار می‌گیرد، مصرف‌کنندگان آن را به‌عنوان یک محصول باارزش به حساب می‌آورند. گیره مشکی بسیار برای مصرف‌کننده چشم‌نواز است. ساختار دیواره دوگانه سختی مناسبی را به بسته‌بندی مقوایی می‌دهد. یک بار چسب برای چسباندن ساختار پیچیده و چند جزیی این بسته کافی است.

 

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Parliament Carat Blue

داوطلب: Mayr-melnhof Packaging

بسیار خاص

سیگارها اغلب درون درب‌های لولایی همراه با دو شکل اصلی بسته‌بندی می‌شوند: چهارگوش و گرد. این بسته متفاوت است اما می‌تواند بر روی همان خط بسته‌بندی شود. گوشه‌های خاص به وسیله فناوری ویژه لیزری، خط وتا زده می‌شوند. پس زمینه متالیک جلوه‌ای سه‌وجهی به آن می‌دهد. شکل‌های ویژه به سادگی تا می‌شوند و می‌توانند در ماشین‌های بسته‌بندی استاندارد پر شوند. جعل چنین بسته‌ای بسیار مشکل‌تر از بسته‌های متداول است.

 

برنده/ بازارهای حجمی

نام تجاری شرکت‌کننده: Babor packaging for ampoules

داوطلب: Edelmann

مالک نام تجاری: Dr. Babor

طراح ساختار: Dr. Babor

طراح گرافیک: Dr. Babor

تولیدکننده مقوا: Stora Enso Poper Plant

نظر هیات داوران

این سومین برنده‌ای است که محتویات آن آمپول/ ویال است. محصول جدید، مواد آرایشی است. سطح بسته پرداختی بسیار لطیف دارد و گویی قرار است نمایی از لطافت پوستی باشد که با استفاده از این محصول به دست خواهد آمد. رنگ‌ها تماما حسی از تکامل را القا می‌کنند. هنگامی که بسته را باز می‌کنید، آمپول‌ها برای راحتی در دسترسی، به سمت بالا می‌آیند.

لوکس و راحت

محصول برای رطوبت رسانی به پوست تولید شده است. برای انعکاس این موضوع، سطح تماس لطیفی با استفاده از ورنی ایجاد شده است. این حس شبیه به یک پوست لطیف را می‌دهد. رنگ مشکی پایه بر روی جعبه مقوایی نشانی از کیفیت و لوکس بودن است. این جعبه مقوایی راحتی بسیاری دارد. درب آن شکل لولایی با استفاده از یک مکانیزم کششی عمل می‌کند. تویی لولایی در هنگام باز شدن بسته، از آمپول‌ها محافظت می‌کند و اجازه دسترسی آسان به آمپول‌ها را هم می‌دهد. با ورنی به کار رفته، نیاز به لمیناسیون فیلم از بین رفته است.

 

فینالیست‌ها

نام تجاری شرکت‌کننده: Taste the Difference Premium Tomatoes

داوطلب: The Alexir Partner ship

میوه تازه

این یک بسته مقوایی برای بخش تازه‌فروشی است آن هم بدون استفاده از پلاستیک. این کار، مسیر خرده‌فروشان را برای دستیابی به بسته‌های بدون پلاستیک هموار کرده است. سفتی و سختی مقوا از محصول محافظت و به آن حسی از محصولات ارگانیک می‌دهد. برندینگ 360درجه همراه با چاپ معکوس بخش دیگری از ایده گرافیکی این بسته است. سبد از مقوای تماما قابل بازیافت FSC تهیه شده است.

 

نام تجاری شرکت‌کننده: Findus 30 Fish Fingers

داوطلب: Graphic Packaging International

طعمی دوگانه

بسته‌بندی دوقلو به‌طور خاص برای جعبه فیش فینگر برای بازارهای اصلی در کشورهای سوئد، نروژ و فرانسه طراحی شده است. جعبه عالی برای ارسال محصولات باکیفیت تولید شد و ایده‌های جدیدی را برای خریداران ارایه کرد. بسته فوق‌العاده به خوبی خود را معرفی می‌کند و ارزش‌های دیگری همچون ابزار آسان بازشو را در خود دارد. علاوه بر این، طرح با راندمان بالای استفاده از منابع، جای کمتری را در فریزر می‌گیرد و 40درصد در مصرف مقوا صرفه‌جویی کرده است.

نام تجاری شرکت‌کننده: Wheel of Light

داوطلب: Edelmann

چرخ نور

بسته‌بندی سری محصولات آرایشی Lumene، جلوه‌ای از نور را تداعی می‌کند هنگامی که از زوایای مختلف به آن نگاه می‌کنیم و نور از برجسته‌کاری‌های بسیار ریز آن منعکس می‌شود. طرح بسته‌بندی منعکس‌کننده نور، طبیعت و درخشندگی است. اجزای داخلی محصولات را دربرگرفته‌اند. چاپ داخلی رنگ‌پایه را منعکس می‌کند. جعبه‌های مقوایی به شکل تخت و از پیش چسب خورده ارسال می‌شوند و در زمان نیاز برپا می‌شوند. تمام جعبه‌های مقوایی را می‌توان در ماشین‌های تمام خودکار سر هم و پر کرد. هیچ لمیناسیونی به کار نرفته است ، تنها مقوای تک‌لایه.

 

 

خروج از نسخه موبایل