متوجه شده‌ام که خوراکی‌های پاکیزه و و غذاهای اسنک مناسب بچه‌ها، بیشتر و بیشتر بازار را غرق می‌کند، شخصا فکر می‌کنم این عالی است. به‌عنوان یک مادر پر مشغله، می‌دانم که بسیاری از والدین از داشتن این نوع غذاهای آماده در دسترس استقبال می‌کنند و البته بچه‌ها هم همینطور. من در مورد استراتژی‌های بسته‌بندی برای مصرف‌کنندگان بالغ زیاد می‌نویسم، اما درباره بچه‌ها چطور؟

غذاهای اسنک مناسب بچه‌ها, بسته‌بندی, استراتژی‌های بسته‌بندی,

بسته‌بندی برای محصولات غذایی کودکان، باید سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. اما این کمی مشکل است؛ زیرا شما باید روی خط ظریف جذب همزمان بچه و والدین یا مراقبین کودک، قدم بردارید. اگر هر یک از طرفین علاقه‌مند نباشد، احتمالا این محصول خریداری نخواهد شد. پس چطور این کار را انجام می‌دهید؟ در ادامه شش توصیه مفید برای شما دارم:

۱. آن را از نقطه نظر دیداری کودک جذاب کنید

تصاویر باید با بچه‌ها را مخاطب قرار دهند زیرا این چیزی است که بیشترین جذابیت را برایشان خواهد داشت. با این حال، طراحی باید با خصوصیات محصول هماهنگ باشد. اگر این یک محصول طبیعی و سلامتی‌آور باشد، پس رنگ‌های نئون و گرافیک مسخره ممکن است راهی مناسبی برای این کار نباشد، زیرا آن‌ها معمولا غذاهای تجاری‌تری که مواد پاکیزه‌ای ندارند را نشان می‌دهند. طراحی هر چه که هست، باید تازه و مهیج باشد.

۲. با والدین / مراقبین کودک حرف بزنید

  تصاویری که برای بچه‌ها جذاب هستند، باید با بزرگسالان حرف بزنند. در مورد آن فکر کنید: احتمال دارد کودک بسته را پیش والد خود بیاورد و بخواهد که آن را خریداری کند. بزرگسال پس از آن احتمالا بسته را بررسی و   بازبینی خواهد کرد، برای این‌که ببیند چه چیزی هست و چه چیزی داخل آن وجود دارد. والد یا مراقب معمولا حرف آخر را می‌گوید که آیا محصول خریداری می‌شود یا نه.

۳. محدوده سنی را در طراحی در نظر بگیرید

  بلوغ و سلایق به سرعت از  نوپا به کودک به نوجوان و به جوان تغییر می‌کند. اگر طراحی برای مخاطبان ناکافی باشد، هدف در مقیاس بزرگی از دست خواهد رفت. اگر شما چندین دامنه سنی را هدف قرار می‌دهید، احتمالا بیشتر از یک محصول برای کودک، کالایی خانوادگی خواهد بود، با تاکید بیشتر بر بخش والدین. با این وجود، اطمینان حاصل کنید که طراحی هنوز برای محدوده سنی جداگانه جذاب است.

۴. بدانید که چه زمانی از کاراکترهای مصور استفاده کنید

کاراکترها، مخصوصا برای سنین جوان‌تر، برای ایجاد هیجان و علاقه به همان بخش مناسب هستند. برای سنین بالاتر، کاراکترها می‌توانند بیش از حد نابالغ به نظر بیایند، در این صورت طراحی باید سرگرمی، گرافیک رنگارنگ و تصاویر را ترکیب کند تا آن محدوده سنی را مخاطب قرار دهد.

۵. با سایر رسانه‌ها همفکری کنید

به منظور تعیین این‌که چه سبک‌های طراحی بیشتر با مخاطبان حرف می‌زنند، رجوع به سایر رسانه‌هایی که کودکان آن سن در ارتباط هستند – نمایش‌های تلویزیونی محبوب، سری کتاب‌ها، بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها- می‌تواند کمک‌کننده باشد. دانستن آنچه که در میان محدوده سنی محبوب است می‌تواند مفید باشد تا اطمینان حاصل کنید که محصول شما متناسب یا تکمیل‌کننده آن مجموعه است.

۶. بازی‌ها و یا فعالیت‌های سرگرم‌کننده داشته باشید

اگر جایی روی بسته دارید، چیزهای سرگرم‌کننده‌ای برای انجام دادن توسط بچه‌ها داشته باشید. اغلب اوقات بچه‌ها زمانی که بسته جلوی‌شان است اسنک یا غذا می‌خورند و درنهایت پکیج را خواهند خواند. حتی پس از   فروش هم فعالیت بسته ادامه می‌یابد. اگر این یک تجربه عالی همه‌جانبه باشد، محصول احتمالا یک فروش دوباره خواهد دید. فعالیت‌ها، جوک‌ها، داستان‌ها و بازی‌ها یک راه عالی برای درگیر نگه داشتن بچه و یک ارزش افزوده برای محصول است. بازی‌های مختلف در بسته‌بندی‌های مختلف در یک گروه، فروش مکمل (cross-selling) را سبب می شود.. اگر فضایی روی پکیج ندارید، داشتن یک لینک را برای فعالیت آنلاین در وب‌سایت خود یا یک برنامه بازی سرگرم‌کننده که خودتان ایجاد کرده‌اید، در نظر داشته باشید.