packagingart

شرکت P&G میزان دوز شوینده لباس را با فناوری لیزر LasX روی درپوش بطری‌ها نشان می‌دهد

هنر بسته بندی / بین الملل:Procter & Gamble و LasX Industries فناوری علامت‌گذاری لیزری خود را برای درپوش‌های بطری شوینده لباس Tide Ultra OXI Boost به کار گرفته‌اند؛ با هدف حفظ طراحی تک‌ماده ای (mono-material) بطری در عین شفاف‌سازی سطح دوز محصول.این فناوری که نخستین بار در سال 2024 معرفی شد، LaserSharp Marking نام دارد و حرکت و پالس‌های لیزر را «چند میلیون بار در ثانیه» همگام‌سازی می‌کند. بنا به گفته LasX، این فناوری امکان دستیابی به نتایجی یکنواخت و باکیفیت در سرعت‌های بالای تولید را فراهم می‌کند و در عین حال انعطاف‌پذیری طراحی را افزایش می‌دهد – حتی در بخش‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است.

پیکربندی دیجیتال این فناوری به مشتریان اجازه می‌دهد به‌سرعت به تغییرات در متن و گرافیک واکنش نشان دهند؛ در حالی که روش علامت‌گذاری دائمی روی سطح، وضوح و خوانایی بالایی را ارائه می‌دهد.

از آنجا که این روش نیازی به مواد لیبل شرینک، چسب‌های حساس به فشار یا افزودنی‌های خارجی ندارد، انتظار می‌رود کاربران بتوانند طراحی تک‌جنس‌ماده خود را حفظ کنند. این ویژگی همچنین باعث کاهش ضایعات و کمک به برندها در دستیابی به اهداف پایداری زیست‌محیطی می‌شود.

اکنون فناوری مشترک علامت‌گذاری لیزری برای استفاده در دستگاه‌های کاملاً خودکار در فرآیند تولید 24 ساعته و 7 روز هفته در حال گسترش است و مستقیماً روی درپوش‌های پلی‌پروپیلن تک‌جنس‌ماده علامت‌گذاری می‌کند.

Procter & Gamble و LasX طی چهار سال گذشته با هدف جایگزینی نوارهای تزریق‌شده سنتی روی درپوش‌های شوینده با علایم لیزری دیجیتالی، همکاری کرده‌اند. انتظار می‌رود این کار، سطح مناسب دوز مایع را به‌وضوح مشخص کرده و در عین حال فضای بیشتری برای طراحی‌های بازاریابی روی درپوش فراهم کند تا P&G بتواند پیام‌های بیشتری را مستقیماً روی محصول چاپ کند.

Tom Weigman، معاون فناوری در LasX، می‌گوید: فناوری LaserSharp Marking علامت‌گذاری لیزری با وضوح بالا و در سرعت تولیدی را روی سطوح وسیع ممکن می‌سازد و ایجاد گرافیک‌های برجسته و سفارشی را با حداقل تنظیمات و تعویض آسان تسهیل می‌کند.

اواخر سال گذشته، شرکت Videojet Technologies نیز سامانه لیزر 7920 UV را معرفی کرد – دستگاهی آسان برای استفاده که انتظار می‌رود انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان در عملیات کدگذاری محصولات مصرفی بسته‌بندی‌شده را افزایش دهد.

همچنین شرکت Westfalia Fruit برای صرفه‌جویی سالانه تا 10 میلیون برچسب پلاستیکی قیمت (PLU)، اطلاعات محصول را مستقیماً با لیزر روی پوست انبه‌ها حک کرد؛ ظاهراً این فرآیند بر کیفیت یا ماندگاری محصول تأثیری ندارد. از آن زمان، شرکت Domino Printing Sciences نیز سری Dx-Series از کدگذارهای لیزری CO₂ خود را معرفی کرده است. این محصولات برای رمزگذاری سریع و انعطاف‌پذیر روی بسترهایی مانند کاغذ، مقوا، شیشه، انواع فیلم و بسته‌بندی‌های پلاستیکی طراحی شده‌اند.

خروج از نسخه موبایل