packagingart

برنامه جالب Starbucks برای حرکت به سوی لیوان‌های پایدارتر

هنر بسته بندی / بین الملل: استارباکس نقشه راه خود را برای مصرف پایدارتر لیوان‌های قهوه ترسیم کرده است که شامل طراحی لیوان، نی و درب برای بازیافت یا کمپوست شدن، پذیرش لیوان‌های قابل استفاده مجدد مشتریان در تمام شعب آمریکای شمالی و به اشتراک گذاشتن داده‌های بازیافت بین فروشگاه‌ها می‌شود.

در حال حاضر، گفته می‌شود لیوان‌های فیبری یکبار مصرف که در استارباکس سرو می‌شوند، حاوی ۳۰ درصد مواد بازیافتی پس از مصرف هستند. این شرکت می‌گوید لیوان‌های ویژه نوشیدنی داغ سبک‌وزن آن‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد پلاستیک کمتری دارند، در حالی که برخی بازارها لیوان‌های فیبری را ارایه می‌دهند که برای کمپوست شدن طراحی شده‌اند.

علاوه بر این، گفته می‌شود کاورهای اصلی لیوان‌ها ۸۵ درصد مواد بازیافتی دارند و طراحی درب «بدون نی» آن‌ها به کاهش زباله ناشی از نی‌های یکبار مصرف کمک می‌کند. استارباکس تاکید می‌کند که در جاهایی که نی ضروری است، آنها از مواد قابل کمپوست یا کاغذ ساخته شده‌اند و در حال حذف تدریجی درپوش‌های درب هستند و به جای آن از برچسب‌های درب قابل بازیافت استفاده می‌کنند.

این شرکت تا سال ۲۰۳۰ هدف‌گذاری کرده است که اطمینان حاصل کند همه لیوان‌های آن ۱۰۰درصد قابل کمپوست، قابل بازیافت یا قابل استفاده مجدد باشند. همچنین ۵۰ درصد کمتر از مواد مشتق شده از سوخت‌های فسیلی ساخته شوند و ۵۰ درصد از مواد بازیافتی تهیه شوند.

استارباکس تاکید می‌کند که تمام فروشگاه‌های تحت مالکیت شرکت در ایالات متحده با صندلی کافه، لیوان‌های «داخل سالن» را برای مشتریان ارایه می‌دهند تا قهوه خود را در محل بنوشند. برای سفارش‌های بیرون‌بر، در حال حاضر لیوان‌های قابل برگشت در بیش از ۳۰ آزمایش در بیش از ۲۰ بازار جهانی در حال آزمایش هستند.

استارباکس اخیرا به اولین خرده‌فروش ملی قهوه در ایالات متحده تبدیل شد که به مشتریان اجازه می‌دهد در لیوان‌های قابل استفاده مجدد خود در کافه، سفارش خودرویی و سفارش‌های تلفنی، قهوه بنوشند – و اولین شرکت در کانادا است که به مشتریان اجازه می‌دهد هنگام سفارش هر نوشیدنی در هر اندازه‌ای از طریق تلفن همراه از لیوان‌های شخصی خود استفاده کنند. این سرویس در تمام شعبه‌های آمریکای شمالی در دسترس است.

در فضای دیجیتال، این شرکت یک برنامه‌ همیار بازیافت و زباله برای کارمندان (Partner Waste and Recycling App) توسعه داده است. این برنامه با اطلاع کارمندان، به آن‌ها کمک می‌کند تا بفهمند کدام مواد را می‌توان در کدپستی خاص خود کمپوست یا بازیافت کرد.

استارباکس همچنین اعلام کرده است که ۱۰ میلیون دلار در خدمات چرخشی (Circular Services) برای بهبود زیرساخت‌های بازیافت در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده است.

استارباکس امیدوار است که تلاش‌هایش – که برخی از آن‌ها هنوز در حال توسعه هستند و تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شوند – به استفاده مجدد به عنوان عاملی برای کمک به اقتصاد دایره‌ای کمک کند. این شرکت به دنبال بهبود بازیافت و دفع مواد آلی برای کاهش زباله‌های ارسالی به محل‌های دفن زباله است و همچنین از ایجاد تعاریف و استانداردهای هماهنگ جهانی برای کاهش پیچیدگی و ارتقای چرخش‌پذیری حمایت می‌کند.

خروج از نسخه موبایل