packagingart

ابتکار Waitrose در بسته بندی های جدید قابل بازیافت

 زیست انلاین: فروش لوازم مصرفی با  بسته‌بندی‌های قابل بازیافت، یکی از ابتکارات فروشندگان امروزی با هدف مبارزه با  آلودگی پلاستیکی است. به همین دلیل، سوپر مارکت Waitrose در انگلستان طرح 11 هفته‌ای فروش بدون بسته‌بندی را اجرا می‌کند.

سته‌بندی‌های قابل بازیافت, میوه‌های یخ‌زده بدون بسته‌بندی,

  در این برنامه، خریداران اجناس مورد نظر خود مانند مواد شوینده، قهوه و 28 محصول خشک دیگر از جمله غلات، حبوبات و پاستا را در ظروف قابل استفاده مجدد می‌ریزند. همچنین میوه و سبزیجات و دیگر موارد از این قبیل در بسته‌بندی‌های قابل بازیافت صددرصد کاغذی به جای پلاستیک قرار داده می‌شوند.

 در این سوپرمارکت، بخش میوه‌های یخ‌زده بدون بسته‌بندی نیز وجود دارد که به خریداران عرضه می‌شود. از مزایای این طرح، قیمت کمتر محصولات بدون بسته‌بندی است که حدود 15 درصد قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات بسته‌بندی شده دارند.

مشتریان، ظروف فروشگاه را با یک ودیعه پنج پوندی به منزل آورده و بعد از خالی کردن ظرف، آن را تحویل می‌دهند و مبلغ ودیعه را دریافت می‌کنند. مدیر فروشگاه اظهار کرد: این طرح جدید بوده، البته اشکالاتی نیز دارد که امیدواریم در آینده بهبود یابد.

خروج از نسخه موبایل