هنر بسته بندی: Smithers Pira در گزارشی که به تازگی ارایه کرده‌، به دنبال کشف فرصت‌ها و تهدیدهای مهمی است که رسانه‌های چاپی را توسط رسانه‌های دیجیتال تحت تاثیر قرار می‌دهند.

رسانه‌های چاپی, ارتباطات دیجیتال, صنعت چاپ,

برندها به طور دایم در حال تغییر شیوه‌های معرفی خود هستند و در نتیجه توسعه ارتباطات دیجیتال، گزینه‌های بسیاری در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. آگهی دهندگان اخیرا با رشد بی‌سابقه استفاده از موبایل و تبلت، همواره در حال یافتن راه‌های جدید برای دسترسی بیشتر به مخاطبان خود هستند. رقابت بین چاپ و رسانه دیجیتال تبدیل به یک میدان نبرد شده است و در حال حاضر با ظهور رسانه‌های دیجیتال، تبلیغات سنتی کاملا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این روزها از تکنولوژی‌های دارای صفحه نمایش در فضاهای باز و مکان‌های عمومی بسیار استفاده می‌شود و این تکنولوژی‌ها با گذشت زمان در بین مخاطبان محبوب‌تر می‌شوند. اما چشم‌انداز استفاده از رسانه‌های دیجیتال در داخل فروشگاه‌ها و فضاهای بسته هنوز روشن نیست.

در سال ۲۰۱۴ خروجی  نقطه فروش/ علایم تبلیغاتی در جهان به ۸/۱۲ میلیارد مترمربع رسید. انتظار می‌رود خروجی تا سال ۲۰۲۰، به صورت سالانه ۸/۰ درصد افزایش داشته باشد به ویژه فضاهای بسته. خروجی چاپی برای فضاهای باز، تحت تاثیر رشد رسانه‌های دیجیتال، در حال کاهش است. امکان جایگزینی برخی محصولات وابسته به صنعت چاپ، مانند بیلبوردها، با صفحه‌های نمایش دیجیتال به‌طور قابل توجهی وجود دارد. با وجود اینکه اثرات ظهور صنعت دیجیتال در فضاهای بیرونی بیش از سایر فضاها قابل مشاهده است، استفاده از علایم دیجیتال در فضاهای سرپوشیده داخلی برای حل مسایل مربوط به یافتن مسیر و ارایه اطلاعات نیز در حال افزایش است. امروزه قابلیت‌های تعاملی و جمع‌آوری اطلاعات رسانه‌های دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مطلوب است و رسانه‌های چاپی نمی‌توانند جایگزینی برای این قابلیت‌ها بیابند. با این حال می‌توان از رسانه‌های دیجیتال در کنار چاپ و به عنوان مکمل نیز استفاده کرد. همچنین می‌توان از مواد اولیه گرافیک‌ها و تجهیزات نقطه فروش، به عنوان دو نمونه مناسب در استفاده یکپارچه از صفحه نمایش دیجیتال و چاپی یاد کرد.

۵ مورد از مهمترین فرصت‌ها و تهدیدات برای بازار رسانه‌های چاپی عبارتند از:

  • فضاهای باز – منطقه ای برای‌ رشد دیجیتال
  • فضاهای داخلی و فضای باز – تهدیدی دوگانه
  • استفاده گسترده از قابلیت‌های تعاملی (فرصت و تهدید)
  • تمرکز بر داده‌ها و تحلیل‌های بزرگ (فرصت و تهدید)
  • ادغام چاپ و دیجیتال (فرصت)