مهر: وزیر صنعت گفت: برای توسعه فعالیت ها در زمینه صنایع غذایی، باید به بازارهای خارجی نگاه ویژه داشت. محمدرضا نعمت زاده گفت: برای توسعه فعالیت های اقتصادی باید به بازارهای خارجی نگاه ویژه داشت و تولیدکنندگان هم به این موضوع توجه خاصی داشته باشند؛ البته خوشبختانه در صنعت غذایی، هر سال شاهد رشد بالای تولید محصولات و ماشین آلات داخلی نسبت به سال قبل از آن هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمینه تولیدات و محصولات، فرایندها، ‌ماشین آلات و تجهیزات و مواد جانبی شاهد رشد مناسب هستیم، تاکید کرد: ما از همه فعالان اقتصادی در این صنعت می خواهیم چه در زمینه تولید محصول و چه ساخت ماشین آلات، تلاش خود را برای حضور بیشتر در بازارهای خارجی دو چندان کنند؛ البته این موضوع آغاز شده ولی باید گسترش پیدا کند.  نعمت زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار واحد در صنایع غذایی کشور وجود دارد که خوشبختانه از لحاظ کیفیت، جزو بهترین صنایع محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه باید در صنایع غذایی، ‌صادرکننده بزرگی باشیم افزود: برای رسیدن به این مهم، با توجه به تنوع محصولاتی که در این صنعت در داخل کشور وجود دارد، در بازارهای خارجی نیز می توانیم موفق باشیم.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، ‌توجه به ضرورت مصرف تولیدات داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ‌از مردم می خواهیم تا در این خصوص، حمایت لازم را از صنایع کشور به عمل آورند. وی ادامه داد: در زمینه استفاده از ماشین آلات صنعتی نیز باید این فرهنگ و اعتقاد وجود داشته باشد و زمانی که ماشین آلات داخلی با فناوری و دانش روز در داخل کشور تولید می‌شوند، نباید به سمت ماشین آلات خارجی رفت؛ مگر اینکه در داخل کشور تولید نشود که توجه به این امر نیز، رشد صنایع ماشین سازی را نیز به همراه خواهد داشت.

نعمت زاده همچنین با اشاره به جایگاه صنایع بسته بندی در کشور نیز گفت: این صنایع مکمل صنایع غذایی هستند و به دلیل آسیب پذیری صنایع غذایی از اهمیت خاصی برخوردارند که خوشبختانه کشور ما نیز چه به لحاظ مواد اولیه، ‌چه تجهیزات و چه ماشین آلات بسته بندی در وضعیت مناسبی قرار دارد و امیدواریم در این راستا روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر آن باشیم.

www.mehrnews.com