ایرنا; رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به اینکه حلقه مفقوده صادرات بخش کشاورزی هرمزگان ، نبود بسته بندی استاندارد است ، گفت: صادرات کشاورزی در این نیازمند بسته بندی مناسبت و استاندارد است.

 

 محمد امین صباغی زاده  در سومین نشست هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان ، صادرکنندگان و فرآوری محصولات کشاورزی افزود : نبود بسته بندی مناسب موجب شده تا تولیدات کشاورزی هرمزگان از طریق استان های دیگر و با نام آنان صادر شود که این امر به ضرر استان و بهره برداران بخش کشاورزی است.
وی بیان داشت : میزان و کیفیت تولیدات محصولات کشاورزی در استان دارای قابلیت صادراتی است و باید این محصولات با بسته بندی جذاب و مورد خواست مشتریان در کشورهای هدف باشد که این توانمندی در استان وجود ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس اظهار کرد : عمده محصولاتی که از هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شوند ، در کشور مبدا بر روی آنها به طور مجدد بسته بندی صورت می گیرد و تولیدات ما به سود کشورهای دیگر تمام می شود.
صباغی زاده گفت: باید زیر ساخت های مورد نیاز استان برای صادرات در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ ها فراهم شود تا بتوانیم با ایجاد نگرش صادراتی در این زمینه موفقیت کسب کنیم.
وی بیان داشت: بالا بودن قیمت نهایی محصولات کشاورزی ، نداشتن واحدهای فراوری محصول ، فعال نبودن تشکل های مرتبط ، ضعف زیر ساختی در زمینه حمل و نقل بویژه سردخانه ای ، همراه نبودن بانکها در ارایه تسهیلات به بخش کشاورزی ، نبود واحدهای بسته بندی محصولات از مهم ترین مشکلات در بخش توسعه صادرات کشاورزی در استان است.