ایسنا: عرضه قطعات یدکی تقلبی در بسته‌بندی‌های مشابه اصلی، از مشکلات امروز بازار خودرو به شمار می‌رود که علاوه بر تحمیل هزینه‌های بیهوده برای خرید قطعه و تعمیرات، به مالکان خودرو، خسارت به خودرو را نیز در پی دارد.  بنابر اعلام شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو، قطعات یدکی غیراصل و تقلبی، مشکلی است که از دیرباز در بازار خودرو کشور وجود داشته و در ماه‌های اخیر نیز این معضل تشدید شده است، به همین علت شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو(ایساکو) در راستای تحقق اهداف و رسالت خود، راهکارهای هوشمند و نوینی را در جهت تامین و تضمین اصالت قطعات یدکی به مرحله اجرا گذاشته‌ است.

عکس نمایشی است

شرکت ایساکو اعلام کرد: قطعات تامین شده در این شرکت از نظر مواد، ابعاد، دوام، مکانیک و عملکرد در آزمایشگاه‌های مجهز این شرکت مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند و علاوه بر استانداردهای کشور، استانداردهای سخت‌گیرانه داخلی برای تضمین کیفیت این قطعات مدنظر قرار می گیرد. علاوه بر این تمام قطعات تامین شده توسط ایساکو دارای گارانتی هستند. بنابراین عرضه قطعات غیراصل و تقلبی در بسته‌بندی‌های متقلبانه در بازار نابسامان قطعات یدکی کشور به هیچ وجه در شان این شرکت و مصرف‌کنندگان محترم نیست.

همچنین ایساکو برای تضمین اصالت قطعات یدکی تمهیداتی در بسته‌بندی‌های خود اندیشیده که این بسته‌بندی‌ها را از بسته‌بندی‌های غیراصل و تقلبی متمایز می‌کند. این تمهیدات عبارت است از؛ بسته‌هایی از جنس کرفت برای قطعات سنگین، بسته‌هایی از جنس لمینیت به همراه استفاده از نایلون حباب‌دار برای قطعات حساس و لفاف جاذب روغن برای قطعات روغنی و بسته‌های مقوایی برای قطعات کوچک‌تر که همه این بسته‌بندی‌ها قابلیت بازیافت دارند. تمهید دیگری که قطعات اصل ایساکو را از قطعات تقلبی متماز می‌کند ثبت اطلاعات کامل از قطعه روی بسته است. به علاوه بسته‌بندی‌های اصلی ایساکو دارای هولوگرام با قابلیت درخشش زیر نور uv  است. در نهایت روی بسته‌بندی‌های اصلی ایساکو QR کُد، درج شده که بعد از نصب اپلیکیشن ایساکو روی گوشی‌های اندورید یا IOS، می‌توان این کد را از روی بسته، اسکن کرده و از اصالت قطعه اطمینان کامل حاصل کرد.

ایساکو در پایان این گزارش تاکید کرده که قطعات اصلی ایساکو از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز این شرکت در سراسر کشور قابل تهیه است.