تمام طول سال، خریداران مشتاقانه به دنبال خریدهای سال نو هستند- بوی نعناع فلفلی و گل همیشه بهار، هدایای درخشان و ناقوس کلیسا. خرده‌فروشان و تولیدکنندگان بهترین تلاششان را برای این رویداد انجام می‌دهند. چه اینکه آنها هر روز، محصولات خود را طراحی مجدد می‌کنند تا بسته‌بندی‌ای افسونگر داشته باشند یا خریداران را غافلگیر کنند، مانند آنچه چه در فروشگاه‌هایی همچون Macy’s و Bloomingdale’s اتفاق می‌افتد و هر سال جادویی جدید برای جلب توجه مشتری و تمرکز او بر فروش را ایجاد می‌کنند.

با فناوری مدرن روز و دسترسی به داده‌های مشتری، دفاع از بسته‌بندی‌های تعطیلات و ویترین‌های فروشگاهی که موفق به جلب رضایت مشتری و درنتیجه شکست فروش می‌شوند، سخت‌تر از گذشته می‌شود. خرده‌فروشان و تولیدکنندگان در حال بازنگری در رویکردشان به بسته‌بندی به وسیله به‌کارگیری و ادغام ابزارهایی همچون واقعیت مجازی (VR) برای کمک به تصمیم‌گیری صحیح در طراحی هستند. تصمیم‌گیری‌هایی که ریسک را تعدیل و پیروزی نهایی را ممکن می‌سازند.
خیال‌پردازی در موقعیت کنونی، عنصری بی‌فایده در طراحی است. تنها چند ساعت طول می‌کشد تا ایده‌ای الهام‌بخش از تخته‌ وایت‌بورد و به شکل نمونه یا ماکت آزمایشی گران‌قیمت پا به عرصه هستی بگذارد و درنهایت سر از سطل آشغال درآورد. با استفاده از VR، شرکت‌ها می‌توانند این مرحله گران و زمان‌بر را حذف و آن را با وارد کردن فایل‌های هنری و به اشتراک گذاشتنشان در فضای خرده‌فروشی به شدت واقعی، جایگزین کنند. در این محیط شرکت‌ها می‌توانند ایده‌ها را در فضایی کاملا مشابه با فضای واقعی خرده فروشی، تصویرسازی کنند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید مطمئن شوید که ایده جدیدتان چگونه در آبی فروشگاه‌های Walmart یا قرمز Target خواهد درخشید.
مشابه با مفهوم‌سازی،‌ ارزیابی به‌طور معمول باعث اتلاف زمان و پول می‌شود. فرآیند راه‌اندازی ویترین نمایشی و به کارگیری افراد مختلف برای مشارکت در نظرسنجی‌های گروه‌های هدف، زمان‌بر و گران خواهد بود. با VR شرکت‌ها قادر خواهند بود تا تجزیه و تحلیل‌های نفر به نفری را از فروشگاه‌های جداگانه درخصوص اطلاعات خریداران حقیقی به دست آورند تا بتوانند رفتار آنان را پیش‌بینی کنند. کاری که شرکت Starbucks برای نظرسنجی درخصوص رنگ جدید لیوان‌هایش انجام داد.

و به خاطر توانایی آزمایش در VR، دیگر نیازی به آزمایش‌های گیج‌کننده و مزاحم درون فروشگاه یا جمع‌آوری نتایج آزمایش‌ها بر روی گروه‌های هدف در ماه‌های ژوئن و جولای نیست تا مشخص شود که آیا طراحی انجام شده در نوامبر یا دسامبر کار خواهد کرد یا خیر. VR به معنای توانایی در برنامه‌ریزی در کوتاه مدت و داشتن زمان مناسب برای ایجاد هماهنگی‌ها در راستای خلق اثر هنری و پیام‌رسانی برند است.
VR همچنین باعث گسترش ارتباطات و همکاری‌ها در فرآیند طراحی می‌شود. با داشتن شریک‌ها و مدیرانی که در برخی مواقع از لحاظ جغرافیایی بسیار از هم دور هستند، شرکت‌ها به شدت به ایمیل و تلفن برای ایجاد اصلاحات در طراحی وابسته هستند. یک مشکل بسیار کوچک می‌تواند به معنای تغییر در رنگ و درنتیجه کل ایده نهایی بسته‌بندی باشد. هنگامی که طرح‌های برنده انتخاب می‌شوند، مدیران اغلب به سرتاسر کشور یا حتی جهان سفر می‌کنند تا ماکت‌های آن را بسازند و شخصا نتایج آزمایش‌ها را بررسی کنند. با VR، همفکری‌ها یکپارچه می‌شوند و پیشنهادها ارایه، دیده و به وسیله همه افراد اصلاح می‌شوند. با معرفی این تصویرسازی به شدت واقعی به جای تصویرهای تخت و کسل‌کننده، مدیران می‌توانند با اعتماد به نفس بگویند که آنها تقریبا مشابه با ماکت‌های واقعی هستند.
فرآیند تلفیق فناوری‌هایی همچون VR به طراحی تا 3 الی 5 سال اینده موضوعی عادی خواهد بود. با افزایش تعداد خریداران، شرکت‌ها برای طراحی و تولیدی بسته‌های جدید برای تعطیلات سال نو، چالش‌های بیشتری خواهند داشت. بسته‌هایی که قرار است سالیان سال نظر مشتریان را به خود جلب کنند. شرکت هوشمند تنها به دنبال طرح‌های خلاقانه نیستند بلکه به موضوع کاهش هزینه‌ها و زمان‌بری فرآیند طراحی نیز فکر می‌کنند که در اینجا VR خواهد توانست نقشی کلیدی ایفا کند.