packagingart

آغاز به کار اولین فروشگاه بدون فروشنده آمازون

هنر بسته بندی: آمازون امروز اولین فروشگاه بدون فروشنده خود را در شهر سیاتل آمریکا به روی عموم باز کرد. در این فروشگاه خریداران از انتخاب تا پرداخت پول کالا را خودشان انجام می‌دهند.

دوربین‌های نصب شده در سقف فروشگاه و حسگرهای الکترونیک، هر خریدار را تشخیص داده و متوجه می‌شوند که چه کالاهایی را انتخاب کرده و هنگام خروج نیز پول کالا از کارت اعتباری خریدار برداشته می‌شود. خریدار پیش از ورود به فروشگاه باید اپلیکیشن “آمازون گو” را در موبایل خود نصب کند و وقتی که خریدار کالایی را از قفسه بر می‌دارد حسگرها کالا را وارد لیست خرید می‌کنند.

آمازون در یک سال گذشته به کارکنان خود اجازه داد که از این فروشگاه خرید و به این ترتیب آن را آزمایش کنند. انتظار می‌رفت آمازون مدتی قبل این فروشگاه را به روی عموم باز کند اما به گفته یکی از کارکنان، دوربین‌ها در تشخیص افرادی که شکل بدنشان شبیه هم بوده دچار مشکل می‌شدند یا زمانی که کودکان کالایی را از قفسه بر می‌داشتند و آن را در قفسه اشتباه می‌گذاشتند.

جانا پوئرینی، مدیر آمازون گو، گفت عملکرد فروشگاه در دوران آزمایشی خوب بوده است. او گفت این فناوری پیش از این وجود نداشته و در واقع گامی است به جلو از نظر دید کامپیوتری و همچنین یادگیری ماشین. آمازون اعلام نکرده که آیا این کار را در فروشگاه های دیگرش هم انجام خواهد داد یا نه. علاوه بر این آمازون فعلا قصد ندارد این فناوری را در صدها فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی خود به کار گیرد.

با این حال آمازون می‌داند که هر چه مشتریان سریعتر خرید خود را بکنند و از فروشگاه بیرون بروند احتمال آنکه باز هم برای خرید مراجعه کنند بیشتر می‌شود بنابراین اگر مشتریان بتوانند بدون ایستادن در صف خرید و پرداخت پول را انجام دهند باعث برتری بر رقبا می‌شود. آمازون اولین بار در سال ۲۰۱۵ به خرده فروشی روی آورد و اولین کتاب فروشی خود را در همین شهر سیاتل که مقر خود آمازون هم هست راه اندازی کرد و اکنون سیزده کتاب فروشی مشابه در آمریکا دارد.

خروج از نسخه موبایل